Funeral Parade of Roses
Jaapani uue laine režissööri Toshio Matsumoto filmi jaapanikeelne pealkiri “Bara no sōretsu“ peidab endas sõnamängu, mis annab vihje filmi tegelaste kohta: nimelt tähendab “bara” roosi, aga ka homoseksuaalset meest. Sündmused leiavad aset 1960ndail Tōkyō põrandaaluses gei- ja transkogukonnas. Baari Genet ilmub uus noor staar Eddie, kes hakkab ohustama madam Leda positsiooni. Armukolmnurga kõrvalt baari omanikuga veedab Eddie oma päevi noorte protestiliikumises osalevate sõprade seltsis kanepit suitsetades, eksperimentaalseid filme vaadates ja psühhedeelse muusika järgi tantsides.
Matsumoto ise on võrrelnud oma filmi vormi maha kukkunud peegli kildude kokku korjamisega, filmisündmused ei kulge ajas lineaarselt, lisaks on süžeeliini segatud avameelsed intervjuud inimestega tänavalt. Filmis näeb Shinjuku linnaosa, mille tänavail on filmitud ilma loata, nagu seda tegid tol ajal enamik režissööre Jaapanis.
Rooside matuseparaadile on vaatajaid juhatanud asjaolu, et film on inspireerinud Kubrickut “Kellavärgiga apelsini” tegemisel.