




Head ööd, emme

EST
Pärast seda kui 10-aastaste kaksikute Eliase ja Lukase (Elias ja Lukas Schwarz) ema (Susanne Wuest) naaseb iluoperatsioonilt tärkab lastes kole kahtlus. Nad on üha enam ja enam veendunud, et see sidemetes näoga naisterahvas polegi üldse nende ema, vaid võõras sissetungija. Nende skepsist ja fantaasiat süvendab asjaolu, et mingil põhjusel on ema väga enesesse tõmbunud, nõuab, et majas valitseks vaikus ja pimedus ning mis kõige kummalisem: ta mõjub eriliselt karmina kui asi puudutab kaksikvenda Lukast.
See on rahulikult kulgev, üha ebamugavamaks ja hirmsamaks muutuv psühholoogiline õudusfilm, mille esimene pool jälgib sündmusi segadust ja hirmu tundva lapse positsioonilt. Tegemist on Austria, endale žanrifilmi vallas kiiresti nime teinud, režiiduo Veronika Franzi ja Severin Fiala („Onnike“ 2019, „Saatana kümblus“ 2024) debüütmängufilmiga. Siin on ära tuntav filmitegijate endi maitse, kus ühinevad art house kino, psühholoogiline pinevus ja õudus ning omakorda kehalisus intellektuaalselt stimuleeriva sisuga. Kõnealune film meenutab äratuntavalt Austria fenomenaalse kõhedusmeistri Michael Haneke käekirja. Ning kui Austria filmikunsti raudvara juba jutuks on, siis filmi produtsent ja kindlasti loomingulise impulsi andja duole Franz-Fiala on Ulrich Seidl. Franz on Seidli abikaasa ja pikaajaline filmitöö partner ning Fialale on Seidl onu.
ENG
After the mother of 10-year-old twins Elias and Lukas returns from cosmetic surgery, the children develop a terrible suspicion. They are more and more convinced that this bandaged woman is not their mother at all, but a vicious intruder. Their skepticism and fantasy are exacerbated by the fact that for some reason the mother is very withdrawn, insists on silence and darkness in the house, and, most strangely, she seems especially harsh when it comes to twin brother Lukas.
It is an increasingly uncomfortable and frightening psychological horror film that resembles the style of Michael Haneke, the phenomenal Austrian master of horror.