Ilma suuta tüdruk
Vaevalt on keegi meist olnud tunnistajaks nii utoopilisele nägemusele, mille tegevus toimub postapokalüptilises Türgis pärast tuumakatastroofi. Kujutlegem Mad Maxi stiilis ulmeseiklust, millesse sattunud vapratel ja mässulistel noortel pole midagi kaotada, ja nüüd viige ohtlik klaperjaht metsadesse, kus on sama võimas kiirgus nagu Tšornobõlis. Just sellist dünaamilist ja kaasahaaravat ellujäämisfantaasiat pakub hetkel ilmselt kõige andekam Türgi režissöör.
Can Evrenol ei ole kunagi kartnud filminduses eksperimenteerida ja teda saadab südika jutuvestja maine – pole ka ime, et Netflix palkas just tema vedama kõigi aegade esimest Türgi originaalsarja „The Protector“. Tema kolmas mängufilm erineb eelmistest õudukatest „Baskin“ ja „Housewife“. Olge valmis meelelahutuslikuks actionthriller’iks, mida tasakaalustavad koreograafilised kaskadööritrikid, hirmutavad vägivallahetked, must huumor ja valguskartlikud paljastused. Andekas režissöör esitab väljakutse Robert Rodriguezele selles noorte missiooni kajastavas üllitises, kust ei puudu hoogsad tagaajamised, teaduseksperimendid, teravmeelsed strateegiad, verised zombid ja korralik kõmmutamine.
Vihased palgasõdurid jahivad armutult vaeseid abituid lapsi, kes on sündinud eripuuetega. Nende armastavad vanemad on küll valmis ohvreid tooma, kuid ei suuda ometi oma lapsi kaitsta. Üks tüdruk ja kolm poissi jäävad omapäi ning peavad püüdma koletuid lõkse vältida, et ellu jääda.
Can Evrenol (snd 1982) on lõpetanud kunstiajaloo ja filmiõppe eriala Kenti ülikoolis. Ta alustas karjääri sõltumatu õudusfilmi lavastajana ja väntas oma esimesele lühifilmile “Baskin” hiljem ise samanimelise täispika filmiversiooni, millest sai tema läbimurdehitt, tõstes Türgi õudusfilmi hoobilt maailma žanrifilmi kaardile. Pärast teist mängufilmi “Housewife” tegi Evrenol lühifilmi samuti rahvusvaheliselt edukasse antoloogiaõudusfilmi “The Field Guide to Evil”. Evrenoli kolmas täispikk film “Ilma suuta tüdruk” on ebatüüpiline fantaasiafilm, nö postapokalüptiline “kids-on-mission” žanri esindaja, mis miksib arthouse-kino 1980ndate mainstream-stilistikaga.
Filmograafia: Baskin (2015), Housewife (2017), Girl With No Mouth (2019).