Kandes muutuste aega
2020. aastal toimus Matohu-nimelise moebrändi näitus pealkirjaga “Jaapani silm”, mis hõlmas nende viimase kaheksa aasta kollektsioone. Matohu oli loonud aastatel 2010–2018 kokku 17 kollektsiooni pealkirjaga “Jaapani silm”, mille teemadeks olid Kasane/Kihistumine, Fukiyose/Assortii ja Nagori/Jäänukid – Jaapani ilumeeled, mis on eksisteerinud ammustest aegadest.
Hiroyuki Horihata ja Makiko Sekiguchi on Matohule aluse pannud disainerid. Enne Matohu kaubamärgi lansseerimist 2005. aastal töötas Horihata moebrändi COMME des GARÇONS juures ja Sekiguchi Yohji Yamamoto moemajas. Esmalt lõid nad ainulaadse toote nimega “Nagagi” (otsetõlkes “pikk rõivas”.) Kuigi Nagagi on inspireeritud kimono kandmise mugavusest ja vabadusest, on sellel moodne disain, mis sobitub tänapäeva elustiiliga.
Kaamera jälgib Nagori kollektsiooni loomist 2018. aastal: see oli “Jaapani silma” viimane teema. Nad loovad tekstiile koostöös põliste kudumisvabrikute ja käsitöölistega, kasutades iidseid tehnikaid, mis on Jaapani erinevates piirkondades säilinud. Moeduo arutab ja loob disaine oma ateljees, mõnikord kompromissitult vaieldes, et saavutada moelaval esitletava loomingu kõrgeim tase.
Nüüd alustab Matohu uut sarja nimega “Teekond peopesadest”. Tavapärase moe juurest, mis tekitab suures koguses jäätmeid, pööravad nad pilgud tõelise kestlikkuse poole. Alguse saab Matohu ja nende meisterlikkuse uus teekond.