fbpx

Läbi musta klaasi

Skvoz Cherone Steklo
Venemaa
2019, 2h 20m
Režissöör
Konstantin Lopushansky
Osades
Maxim Sukhanov, Vasilisa Denisova, Nadezhda Markina
Keel
VENE
Subtiitrid
INGLISE, EESTI

Tundmatu heategija lubab kinni maksta hirmkalli operatsiooni, mis annaks pimedale orvule tagasi nägemise. On ainult üks tingimus: tütarlaps peab temaga naituma. Kõlab peaaegu nagu bulvarikirjandus, eks? Aga mitte apokalüptilise pasunapuhujana tuntud Konstantin Lopušanski puhul, kes kuulutas juba oma esimeses filmis „Surnud mehe kirjad” ette ei rohkem ega vähem kui Tšornobõli katastroofi.
Juba seda, mis žanri see film kuulub, pole kerge öelda. On see melodraama, pingelise intriigi ja liialdatud tundelisusega – nõnda erinev Lopušanskile iseloomulikest raskepärastest antiutoopiatest ja fantastikast? Või hoopis melodraama elementidega filosoofiline mõistujutt? Poliitiline satiir-tragöödia? Igal juhul hargneb vaataja ees intrigeerivalt äraspidine tuhkatriinulugu tänapäeva Venemaast, kus põrkuvad vaat et müütiliselt kaks äärmuslikult erinevat maailmavaadet. Vaimsuse allakäik, eetilis-religioossete põhimõtete taandumine küünilisuse ja vulgaarsuse, hingetu materialismi ees omandab lõpuks apokalüptilise ulatuse.
See, kuidas mängib siin Maksim Suhhanov, on midagi väga erilist – lausa kuratlikult geniaalne! Kohati naeru-, kohati haletsusväärne, siis jälle üdini hirmutav – ja vahel kõik korraga –, on tema tegelaskuju too karikatuurne heategija, Vene oligarh, kelle käes pudeneb põrmuks kõik pühalik. Kas pühadus on meie julma elutõe ajastul ülepea võimalik? On, kõlab Lopušanski vastus, aga… Edasi rääkigu juba film.

Konstantin Lopushansky (snd 1947) on lõpetanud Kaasani konservatooriumi viiuli erialal ja täiendanud end Leningradi konservatooriumis muusikakriitikuna. Õpingute ajal sai ta filmitöö kogemusi, töötades muuhulgas Tarkovski filmi “Stalker” juures. 1980. a hakkas ta tööle režissöörina Lenfilmis. On alates 1986. aastast teinud kaheksa täispikka filmi, millest “Roll” osales ka PÖFFi ametlikus võistlusprogrammis 2014. aastal (parima meesnäitleja auhind).

Filmograafia: Pisma myortvogo cheloveka (Dead Man’s Letters, 1986), Izgnanie iz ada (1988), Posetitel muzeya (Visitor of a Museum, 1989), Russkaya simfoniya (1994), Konets veka (The Turn of the Century, 2001), Gadkie lebedi (Inetud luiged, PÖFF 2006), Rol (Roll, PÖFF 2013), Skvoz chyornoe steklo (Through the Black Glass, 2019).

Ei leia sobivat seanssi? Jäta meile teade ning anname teada, kui filmile tuleb kavasse uus seanss. Telli teavitus