Maria Brauni abielu
EST
Maria Brauni abielu kestab pool päeva ja ühe öö, mille järel saadetakse tema abikaasa Hermann sõtta. Maria pühendab ennast tema ootamisele – enda kehtestatud reeglite järgi.
Rainer Werner Fassbinderi 34. film osutus ühtlasi tema kõige populaarsemaks – see oli ka esimene, mis jõudis SDV ja Nõukogude Liidu kinolevisse. Sõjajärgse Saksamaa majandusime moraalsete aluste kriitikana sobis see hästi ka sotsialistliku ideoloogiaga.
Film on siiski mitmetahulisem, ei peegelda mitte ainult kompromisse, mida oli sunnitud tegema sõjajärgne kaotajate põlvkond, vaid kuulutab ka naise õigust otsustada ise oma elu ja armastuse üle.
„Maria Brauni abielule” järgnesid „Lola” ja „Veronika Vossi igatsus” – tegu on triloogiaga, mis räägib naiste valikutest 1950ndate Saksamaal.
Tiit Tuumalu
ENG
Maria Braun’s marriage lasts half a day and one night, after which her husband Hermann is sent off to war. Maria devotes herself to waiting for him – adhering to the rules she has set herself.
As Rainer Werner Fassbinder’s 34th film, it also proved to be his most popular and the first to be screened in East Germany and the Soviet Union. As a critique of the moral foundations of the economic miracle of post-war Germany, it also fitted in well with socialist ideology.
However, the film is more complex, not only reflecting the compromises that the post-war generation of the defeated was forced to make, but also proclaiming a woman’s right to choose her own life and love.
“The Marriage of Maria Braun” was followed up by “Lola” and “Veronika Voss”, making up a trilogy about women’s choices in the 1950s Germany.
Tiit Tuumalu