Täiskuu aegu
Kolm aastat tagasi oli PÖFFi võistlusprogrammis Narges Abyari film „Hingus/Breath“. Autor tunnistati siis festivali parimaks režissööriks ja see film on tänaseks muutunud üheks kaasaegse iraani kino visiitkaardiks üle maailma. Režissööri uus film kinnitab, et toonane edu polnud juhuslik.
Kui Faezeh kohtab turul šarmantset Abdolhamidi on selge, et see on armastus. Üsna pea abiellutakse ja noorpaar sõidab mesinädalatele Pakistani piiri lähedale. Seal kohtub naine esmakordselt ka oma mehe sugulastega. Noorpaar jääb elama ämma juurde. Faezeh ei saa päris täpselt aru, millega tema mehe perekond tegeleb, kuid see pole oluline. Koos mehega on nad otsustanud, et seovad oma tuleviku Euroopaga. Abdolhamid sõidab Pakistani viisasid vormistama ja naine läheb talle hiljem järele, saatjaks oma enda vend. Ja siis hakkab toimuma. Kruvisid pingutades muutub nii kenasti alanud armastuslugu ühe naise õudusunenäoks.
Kindlasti tuleb siinkohal öelda, et tegemist on tõsielul põhineva filmiga. Narges Abyari meisterlikkus seisneb selles, et stsenaariumi kirjutamisel ja filmi lavastamisel on ta osanud võtta päriselust olulised tugipunktid, millele ta on ehitanud oma loo naistest – Farezehist, tema emast ja ämmast, meeste juhitud maailmas, kus väärastunud vormis ideoloogia lämmatab mistahes inimlikkuse. Režissööril on õnnestunud luua kinoekraanil võimas ja väga hästi läbikomponeeritud, pshühholoogiline draama, mis samas ei jää alla ühelegile põnevikule tänu sisemisele pshühholoogilisele pingele.
Narges Abyar (snd 1972) on omandanud bakalaurusekraadi pärsia kirjanduses ja on kodumaal tuntud kirjanik, kelle sulest on ilmunud kümneid kogumikke nii täiskasvanutele kui ka lastele. Ta alustas filmide lavastamist 2000ndate keskel, kui lavastas oma esimese mängufilmi “Kind Dead End” (2006) ja esimese dokumentaalfilmi “One Day After the 10th Day” (2007). Tema kolmas täispikk lavastus “Hingus” osales PÖFFi ametlikus võistlusprogrammis 2016. aastal, kus pälvis parima režii auhinna.
Filmograafia: Ashya dar ayeneh (Objects in the Mirror Are Closer than They Appear, 2013), Track 143 (2014), Nafas (Hingus, PÖFF 2016), Shabi Ke Mah Kamel Shod (When The Moon is Full, 2019).