Tukkuv Linn
Omamoodi lugu Tao-nimelisest noormehest rullub peadpööritavas tempos lahti pidevalt sumiseva ja sagiva linna südames, põrgulikus ringis, kuhu mahuvad nii solvangud, kuriteod kui ka lunastav kättemaks.
Tao teenib elatist kanade tapmisega, suurem osa tema elust möödub nende lindude seltsis, kes on ainsad kaaslased tema eraklikus elus. Ühel päeval tuleb aga mahajäetud majja, kus ta elab, kolm võõrast gangsterit – lärmakad, vägivaldsed, purjus ja tülinorivad tegelased, kellel on kaasas noor prostituut. Olukord võtab kiirelt halva pöörde, allasurutud kiindumus ja julmad piinamised võivad viia ootamatu lõpptulemuseni.
Luong Dinh Dungi viimane film on originaalne, kohati häiriv, kuid äärmiselt kaasahaarav ning tõestab, et tegu on Vietnami ühe silmapaistvama filmiloojaga. Kaunilt komponeeritud kaadrid, visuaalselt tugev süžee ja rabavad linnavaated, mis annavad tapatalgute verise julmuse vahel hingamisruumi – Luongi andekas misanstseen on ühtaegu innovatiivne ja samas täiuslik. Talent, kellel tasub silma peal hoida.
Dung Luong Dinh (snd 1973) alustas poeemide ja lühilugude kirjutamisega 12aastaselt. Aastatel 1989-96 pidas ta eri ameteid kung fu treenerist mehhaanikuni, kuid avaldas samal ajal ka oma esimese romaani „The Ownerless Girl“. Tema esimene lühifilm „Red Happiness“ (2004) pälvis kodumaal kõrge tunnustuse ja linastus rahvusvaheliselt Clermont-Ferrand’ lühifilmide festivalil. Ta lõpetas õpingud Hanoi Filmi- ja Teatriülikoolis 2010. aastal. Oma esimese täispika filmi „Isa ja poeg“ ettevalmistused võtsid režissööril 10 aastat ja see põhineb tema enda 1995. aastal kirjutatud lühilool. Film linastus ka PÖFFil.
Filmograafia:
Cha Cõng Con (Isa ja poeg, PÖFF 2017), Drowsy City (2019).