Vaikus
Õed Ester ja Anna ning viimase poeg Johan reisivad nimetus Euroopa riigis ning peatuvad suursuguses, peaaegu tühjas hotellis. Õdede vahel laiutab jääkülm distants. Haiglane ja intellektuaalne Ester otsib lähedust, inimlikku soojust, kuid meelas ja hedonistlik Anna peab paremaks lahkuda hotellitoast, et otsida elamusi linna pealt ning võõraste seltskonnast. Samal ajal jääb Johan omapäi ekslema hotelli hiiglaslikesse koridoridesse.
Film põhjustas nii mõnegi kulmukergituse ajastu kohta tugevalt seksuaalse sisu pärast. Ja ehk just seetõttu sai sellest ootamatult kassahitt, mida vaadati innukalt üle maailma.
“Vaikus” on viimane osa triloogiast, kuhu kuuluvad ka “Nagu peeglis” ja “Armulaualised”.
Reklaamiks tuleb öelda, et see on erootiline film. Erootiline on isegi kaameraliikumine. Filmi saladus on siiski vaimu võim keha üle. Ülisensuaalne naine on kättemaksuks ostsustanud seksiseiklustega armukadedaks ajada oma õde, kes haiguse tõttu voodisse aheldatud. Seksuaalne võimuvõitlus kulmineerub aga vaimu triumfiga. Haige, kuid tark naine õpetab õe pojale võõrkeelt, juhatades poisi vaimsetele radadele, kuhu ta emal iial pääsu pole. Vaikus on Vaimu omadus, varjudes maise ja kehalise maailma eest.
– Rainer Sarnet