Värske veri: Oma ja võõras
Kuus verivärsket lühimängufilmi teemal “Oma ja võõras” veelgi värskematelt Eesti režissööridelt.
Kevadel EFTAga pärjatud Anna Hintsi lühifilmis “Jää” mängib Mait Malmsten süütunde käes vaevlevat Harrit, kes pole peale lahutust oma 10-aastase pojaga (Aksel Ojari) piisavalt aega veetnud. Et kaotatud aega tasa teha, viib ta poisi talvisele retkele üle jäise mere. Olles harjunud kõike kontrollima, seisab Harri jääväljal vastamisi jõududega, mida ta kontrollida ei suuda.
Selle aasta EFTA parima lühifilmi kategoorias oli nomineeritud ka Tanno Mee “Heleni sünnipäev”, kus võluv Mari Abel kehastab keskealist Helenit, kes pole ikka veel üle saanud oma abielu purunemisest. Sünnipäeva puhul veavad sõbrannad ta ööklubisse. Suutmata elule uut võimalust anda, lõpetab Helen õhtu sissetungijana oma endises kodus. Kõrvalosades näeme Margus Prangelit ja Gert Raudseppa. Nii “Jää” kui “Heleni sünnipäev” on võitnud mitmeid auhindu rahvusvahelistelt festivalidelt.
Esimese filmiga astuvad publiku ette neli uue põlvkonna režissööri:
Evar Anvelti “Hea karjane” on filmitud Liibanonis ja inspireeritud Eesti ratturite röövimisest, kuid vaatleb seda üllatava nurga alt. Filmi peategelane Ibrahim (Said Serhan) on lambakarjus, kelle kohus on oma karja eest võimalikult hästi hoolitseda. Ühel päeval saab ta kõne oma vennalt, kes räägib talle plaanist, millest Ibrahim midagi kuulda ei taha. Marta Pulga lühifilmis “Omad” panevad armastatud näitlejad Tiina Tauraite, Rea Lest, Tiit Lilleorg, Sten Karpov ja teised kiirelt ja humoorikalt paika kõik Eesti ühiskonnal südamel olevad delikaatsed teemad.
Kaspar Ainelo põhjamaiselt karges filmis “Pööripäev” juhatab isa (Meelis Rämmeld) ühel sügispäeval oma meheks sirguva poja (Romet Liig) otse eluringi tsentrifuugi keskmesse, kus lõppeb lapsepõlv ja paljastub salapärane tee meheikka.
Rahvusvahelise duo Philip Kaati ja Ali Moniri filmis “Reetur” mängivad Raimo Pass ja 2017. aasta EFTA galal parimaks naisnäitlejaks pärjatud Tiina Mälberg abielupaari, keda tabab ootamatu ja kummaline olukord, kui nende ukse taha ilmub võõramaise väljanägemisega abivajaja.
Kõiki filme läbib punase niidina dilemma – oma või võõras?